Amikor megvettem a lakást, átjelentettem magam, így hivatalosan is más választó kerületbe tartozom, mint a jóóóédes apám. Valahol a háttérben legördült akkor egy egész hegynyi szikla, eltűnt a nyomás, hogy nekem szavaznom kell.

Apám fanatikus és elkötelezett. És az, akire ő szavaz, az a tuti, az tud mindent, tök mindegy mit csinál, tesz, Mond, nincs józan érv, nincs logika, nincs semmi, ami elgondolkoztatná. Nem gond, lehet élni így is.  De így kampány szezonban már teljesen zizi, nézi a híreket, és úgy politizál, ahogy mások a foci meccseken szurkolnak. Ha csendben megemlítené az ember lánya, hogy de apu, gondolj bele.... Nem csak több héten át tartó pszihés hadviselés veszi kezdetét, de konkrétan az egész olyan, mint Kafka Pere, tudom, hogy folyik valami ellenem, csak nem tudom hogy miért... Ezt a mentalitást csak a helyi választások überelik... te jó ég, ha azzal a vehemenciával akarna leszokni a cigiről, mint ahogy a "hazafias" lendület fűti, szerintem már az egész világon betiltották volna a dohányzást. Mindig haza kellett mennem szavazni. MINDIG! Nem Volt kitérő kibúvó, menekülés, semmi esélyem sem  Nyilván ahogy távoldotam el a szülőfalutól úgy vált ez az egész egyre mókásabbá, és azért valóban előfordult, hogy játszottam az idegeivel. Mint mikor listát írt, hogy kire kell szavaznom, mert ugye én pösti nem ismerem már a falubelieket. Elmentem, leszavaztam, rajzoltam egy csomó kisvirágot, meg lepkét és egy baglyot, hazamentem, és amikor megkérdezte, hogy minden rendben ment-e, mondtam neki, hogy

- PEERESZE! Mindenki nevéhez rajzoltam valami szépet.

- Odatetted az X-et ahova kellett? A lista szerint?

- A lista? Azt itthon felejtettem.

- Akkor kire szavaztál??!??

- Mondom, kisvirágot rajzoltam, meg baglyot.

- Jól van, jól van. Tudom, hogy viccelsz. Az én lányom nem felelőtlen. Te okos vagy....

És ennyiben is maradtunk.

Tegnap este beszéltem vele telefonon, és már érződött rajta, hogy felkente az indián harci festéket. Belekezdett volna a kis kampányába, mikor mondtam, hogy jó, add Anyut, engem már nem érint. Picit értetlenkedett, hogy mi az, hogy nem érint, majd :

- Persze, megváltozott az IDEIGLENES LAKCÍMED. Az baj. Szerinted nem szavazhatnál mégis valahogy itthon?

Őszinte Leszek, akar a halál. Végre kimaradhatok ebből az egész mizériából.

Hogy én milyen felekezethez tartozom? Leginkább a kétfarkú kutyapártot vallom magaménak. Számomra tökéletesen mindegy, hogy hívják az éppen aktuális országvezéreket, amig egy család nem tud úgy megélni, hogy Apa dolgozik, Anya gyesen van a gyerekkel. És itt nincsenek olyan irracionális elvárások, hogy mindnek legyen plazmatévéje és bömbi terepjárója, csak mondjuk a gyerek osztálykirándulását kifizetni, vagy a szétrúgott cipőt pótolni ne legyen erőn felüli teljesítmény. Márpedig ameddig ez a helyzet, és ez nem javul, minden kormány rossz, egyik Sem az ország élére való.

 

Szerző: Verde Lunaria  2014.02.19. 09:05 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://magamkozt.blog.hu/api/trackback/id/tr345821931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása