Egy zsírgömböc. A szája feneketlen kút. Az önérzete meg nagyobb, mint a Mount Everest. Szuszog, alig kap levegőt ebben a reggeli hőségben (16fok). Dühödten néz, tolakszik. A kövér ujjai elfehérednek, ahogy ember feletti küzdelem árán felszáll a villamosra. Vizslatja, hová tud leülni, hol van két hely egymás mellett. Csoszog a műbőr csatos barna papucsban, amiben csúszkál a lába. Műszálas nadrágja a combja belső felén felfeslett, a pamut szabadidő felső több helyen pecsétes. Talán még az előző havi étlap látszódik rajta.

Egyszer csak rám néz pici malac szemeivel, majd durván odaböfögi: "Te meg mit bámulsz ropi?"

Csak elfordítottam a fejem, és lesütöttem a szemem. Mit mondhattam volna? Nem akartam illetlen lenni, nem akartam konfrontálódni, csak meg akartam látni benne a jót. Hogy ő egy olyan ember, aki... hm... Szereti a finom ételeket, tudja, és értékeli is azokat, csak a válság... csak a válság megviselte, talán elvesztette a munkáját, nincs pénze jobb minőségű kajákra, ruhákra, talán az evésbe menekült a gondjai elől, talán magányos. Talán valaki, akit nagyon szeretett elhagyta, becsapta, elárulta, kihasználta. Talán ő mindent megtettet, hogy ne jusson ide. Talán beteg, pajzsmirigy problémák, vagy cukros. Könnyen lehet. Vagy az utolsó fillérjét is a gyerekeire költi, vagy valakire akit mindennél és mindenkinél jobban szeret. És a szemében a gőg, a harag és az indulat, csak a sorsnak és a kegyetlen életnek szól, hogy így alakult...

Nem ismerem az életét, nem látok a lelkéig. Mégis hinni akarom, hogy ő valahol legbelül egy meggyörtört, de nagyon jó ember. És talán ez a hinni akarás is csak azért van, mert szégyenllem, hogy bámultam, és mar a sajnálat iránta. Mert sajnálom Őt. Tényleg nagyon sajnálom....

Szerző: Verde Lunaria  2011.08.12. 10:40 Szólj hozzá!

Címkék: én irodalom emberek

A bejegyzés trackback címe:

https://magamkozt.blog.hu/api/trackback/id/tr473148040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása