Ajándékozáskor és vacsora alatt halk zene szól, de püffedt hassal már mégiscsak jobb a tévé előtt terpeszkedni. Mindenkinek megvan a várva várt kedvence és a hasogató fejfájást kiváltó csökött hálivúdi filmje.

Az én családomnak már két éve az idegeire megy a Grincs, pedig nekem ez az egyik nagy kedvencem. Ezért sutyiba megnézem már ünnepek előtt. Idén ugyan több részletben sikerült csak, de azért csak megnéztem. Szerintem a Grincs tökéletes társadalom kritika sok humorral, ötletes megoldásokkal, nagy életigazságokkal mesepapírba csomagolva. Grincsnek minden szava igaz... Aki kicsit is értelmes képes a film után magába nézni, és látni, hogy basszus, mi is ezt tesszük...

Ellenben heveny agyvérzés kerülget, amikor Julie Andrews felköti, majd eldobja fityuláját két danolászás között a Muzsika hangjában. De olyan jellegű, és olyan mértékű agykárosodást okoz nálam a film, hogy képtelen voltam még eddig akár csak egyszer is végignézni, mert már az első húsz percnél úgy érzem magam, mint azok akiket elraboltak az ufók és kiskanállal kiették az agyvelejét.

Ha már ez a stílus... biztos emlékeztek még Sissi-re. Az utobbi időkben ugyan régen láttuk a képernyőn "Viva la Mamma"-t a gonosz anyósával és a "szőke herceggel", de kétség se fér hozzá, hogy mindenki emlékszik rá. Ettől a filmtől nem lesz fizikai bántódásom, és néha még el is feledkeztem és a képernyőre tapadtam anyuval, de azért ezt is láttuk így karácsonytájt ezerszer, de legalább annyiszor, mint Scarlett O'Hara-ékat.

A '90-es évek karácsonyi filmsikerei közül kiemelkedő a Reszkessetek betörők 1-2. Ezeket is szeretem. Szeretem, mert gyerekkoromban rongyosra néztük a videokazettákat, ezért van egy olyan hangulata, mint amikor még elhittem, hogy az angyalok díszitik a fát. Szórakoztató, vicces, jól megcsinált családi karácsonyi mozi. Nézhető. Nosztalgiázható.

Aztán kicsit későbbi eresztés a Télapu 1-2. Még ez is a tűrhető kategória. De nyilván, azért mert nőnemű vagyok. És olyan kis cuki, ahogy kinő Apunak a hófehér szakálla és elkezd kekszet tejjel zabálni, meg meghízni, meg szép lassan bekattani, majd felvállalni amit rámért a sors. A manók a legjobb fejek benne. Nézhető.

Ha már a nemek szerint különbség... Pasikat is oda lehet tapasztani a képernyőre, hiába látták az ominózus filmgyári remeket többször, mint mi csajok Scarlettet és Sissit együtt. Gondolom már mindenki kitalálta, hogy ez nem más, mint a Bunyó karácsonyig.

Most pedig éppen Harry Potter és varázs cimbijei aláfestésére pötyögök. Ebben az a legszomorúbb, hogy ebből bizony már 8 filmes rész van, de valahogy mindig csak az első kettőt sikerül leadni a tévében. Mondjuk a könyv amúgyis ezerszer jobb...

Aztán biztosan fellelhető még karácsonykor a tévécsatornák valamelyikén:

  • Pauli a papagáj
  • Jézus élete, Jézus születése, A Názáreti, A lator
  • Csoda NewYorkban
  • Aludj csak én álmodom
  • Karácsony a fellegekbe
  • Babe, a kismalac
  • Végtelen történet
  • Stuart Little
  • Álmomban már láttalak
  • Hull a pelyhes
  • Kelekótya karácsony
  • Kedves Mikulás

Biztos maradt ki a felsorolásból, de ezeknek a felével tuti találkozni a püffet hason történő távirányító nyomogatás közben...

Boldog emésztést mindenkinek! :)

 

 

Szerző: Verde Lunaria  2011.12.25. 14:22 6 komment

Címkék: hellókarácsony kari

A bejegyzés trackback címe:

https://magamkozt.blog.hu/api/trackback/id/tr463494839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.12.26. 16:25:10

A Grincs sztem is jó, de Reszkessetek betörőktől lábrázást kapok (talán mert nekem a gyerekeim nézték rongyosra anno...) És a Télapu... hát, nagy szerencse h a valóságban a pasik pocakja nem nő ENNYIRE gyorsan :)

Verde Lunaria 2011.12.27. 09:26:55

@anyuss:
Nézd meg Bélád most, így karácsonyi vacsi hegyek után... Ha csak fele annyit változott nála a haskörméret, mint APK-nál, már az is nagyon télapus :D

szittyazoli 2011.12.27. 17:29:08

ezekből a paulit csiptam legjobban.
ha majd azért kiakarnátok pihenni fenti filmes fáradalmakat akkor nézzétek meg (ha még nem láttátok) linch, straight storyját.

www.port.hu/pls/fi/films.film_page?i_film_id=8539

díva naíva 2011.12.28. 19:42:26

mi az a pauli a papagáj?? :)

motymoty 2012.01.02. 15:16:24

@anyuss: Pedig az a legjobb. Mindig azt néztem Angliában vasálás közben nyelvtanulás gyanánt. Sokat nem beszélnek benne. :)
süti beállítások módosítása