Tegnap eladták szüleim Anyu családi házát. Ma voltam ott húgomékkal elhozni néhány emléket.

Elhoztam a kedven pöttyös bögrém, a vizes poharam, és Mamóca bögréjét, egy fehéret, amire arc van festve, belülre pedig egy gondolat jelben, hogy "minden kezdet nehéz".

Átnéztem a könyvespolcot, hogy mi az, amit szeretnék megtartani onnan. Pár könyvet eltettem.

Megnéztem a "tiltott fiókot" is... megtaláltam benne Nagypapám naplóját, amit egészen 1989-től írt...

... és itt, eltört a mécses...

azóta folyamatosan potyognak a könnyeim....

De muszáj most ezt leírnom, különben teljesen szétesek. Anyunak nem mondhatom, mert ő is meglehetősen rosszul érzi magát. Két húgom annyira nem érti. A kicsi megjátsza az eszét, hogy ez neki mennyire fontos, de félre dobta. A nagy pedig nem tud mit kezdeni vele. APK-nak nem mondhatom el, mert ő nem szerette a nagyszüleit, szerinte ez csak felesleges hiszti. SzSz. Most nem tudom hívni, nem tudom megírni neki...

Most képtelen vagyok elfogadni, hogy utoljára voltam Nagyimnál, hogy utoljára ültem a fotelban, hogy utoljára éreztem a ház illatát, hogy úgy nyitottam ki a kredenc ajtaját egy szem kocka cukrot keresve, mint régen, hogy többet nem nyitom a fenti titkos kallantyúval a poncihter kaput, hogy nem nézek be többet a spejzba Mamóca kompótja után, mert még ugyan van, de elhozzuk.

Képtelen voltam hátra fordulni mikor eljöttük. Hátrafordulni és integetni a háznak, mint régen, mikor elköszöntünk Nagyiméktól. Nem ment, mert most ez örökre szólt...

Beleolvastam Nagypapám naplójába... Ahogy leírta, hogy melyik nap milyen idő volt, milyen nagyobb dolgokat vettünk, mikor voltunk nála, mit ettek, ki mit csinált, ki mikor hívta őket, a karácsonyok, ahogy leírta.... Majd a vége... Nagypapám tüdőrákban ment el, áttétjes volt. Az utolsó évet is leírta. Leírta, milyen kezelés volt, és melyik után mit érzett. Nem voltam képes végig olvasni, de mintha szíven szúrtak volna, amikor leírta, hogy napokig képtelen volt enni a hányingertől, hogy mikor érezte magát jobban, ...

Aztán Nagyim kézírása... hogy 2000. április 3-án meghalt. 6-ikán 3 órakor eltemettük... Utána még évente néhány bejegyzés, arról, hogy milyen nagyobb dolgokat mikor vett, maximum kettő egy évben, elnagyolva...

Nagyszüleim szerették egymást. Nem voltak gazdagok, nem voltak különlegesek, nem voltak nagy és híres emberek. De szerették egymást. Tudom, emlékszem, van összehasonlítási alapom... A világ legjobb Nagyszülei voltak. Pontosan olyanok, mint ahogy a mesékben megírják... Hiányoznak...

Szerző: Verde Lunaria  2012.03.17. 15:13 7 komment

Címkék: család

A bejegyzés trackback címe:

https://magamkozt.blog.hu/api/trackback/id/tr124322140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyütment 2012.03.17. 20:17:21

szeretek olyanoktól olvasni akik (még) emberből vannak.
jól van buksifej. :)

Sangel 2012.03.17. 21:12:46

Tudod egy kicsit most én irigykedem ... De abszolút csak jó értelemben:)
Mert szerencsésnek mondhatod magad, hogy megadatott Neked, hogy teli vagy szép emlékekkel :)

Verde Lunaria 2012.03.18. 12:01:35

@gyütment:
köszönöm

@Sangel:
igen, szerencsés vagyok, csak most kicsit nyomoroncnak érzem magam... de tudom, hogy szerencsés vagyok

Pannaa · http://kapaszkodjminimano.blogspot.hu/ 2012.03.20. 17:10:23

Hát most jól felkavartál... hasonlóan egyszerű emberek voltak az én nagyszüleim is. Amikor meghalt először a Papa, utána a Mami (istenem így hívjuk most az én szüleimet...) sokáig érintetlenül állt a ház. Néha-néha elmentem egy kis Mami-illatot szívni, sírdogálni. Néhány éve odaköltözött az öcsém, már nem tudok ott lenni, hiányoznak a bútorok, az illatok, az emlékek.
Ááá nem könnyű ez, de gondolj arra, hogy mekkora kézzel fogható kincs maradt a kezedben Tőlük. ...és mekkora kézzel nem fogható kincs, az emlékek. Idézd fel gyakran, így ott érzed magad mellett őket.

Verde Lunaria 2012.03.20. 19:32:07

@Pannaa:
köszönöm a kedves szavakat... :)
Szeretnék egyszer én is ilyen lenni,hogyha majd az unokám olvassa a lökött nagyanyja blogját, akkor törjenek elő belőle a szép emlékek, amik tényleg egy életen át elkísérhetik...

idegszaggató 2012.03.23. 16:08:43

Nagyszüleim házában már ismeretlenek laknak. 300 km-re lakom onnan,de ha arra járok mindig felkeresem. Ha semmi sem lenne a helyén nekem oda akkor is rendszeresen vissza kell járnom. Csak holtomban lennék képes oda vissza nem járni :)
Szentimentalizmus.

Verde Lunaria 2012.03.23. 17:57:25

@idegszaggató:
nekem is muszáj lesz visszamennem, most is érzem a kényszert...
süti beállítások módosítása