Ma valahogy nem értem a dolgokat. Ma valahogy minden nehézkes. Ma valahogy semmi sem derűs. Majd egy hónap után hazajöttem....

A dolgok. Na azok itt sem rózsásak. Tudni való, Anyuméknak svájci frankos hitelük van. Igen a házra. Ja, meg az autóra is. Ésss peeresz, hát hogyne lenne áruhitelük is. De nyilván ehhez társul kettejük minimálbére... De legalább van nekik is, tesóméknak is melója, ha már így négyen itthon laknak. Igaz, hogy hugaim november óta nem kaptak fizut.... De semmi gond! A látszat, meg kifelé mutogatás, na az a lényeg!

Kell a 140 m2-es családi ház. Kell a 25 fokos meleg a szobába. Kocsival kell boltba menni, mert annyira olcsó most a benzin, és jó, hogy két kiló disznósajtot veszünk csak úgy, igaz, senki se szereti igazán. Na de ugyan már! Most a fiataloknál a trend a műköröm, az a jó kis 10 centis hegyes pink csoda, mert AZ kell. Nem baj, hogy hajhosszabítás havi rendbetétele is csak 15 havonta, kit izgat... meg ugye, nem járhat az ember lánya akármibe "nemdolgozni" a munkahelyére. Kell oda a Kenvelo-s pulcsi, meg a Retro farmer... De most milyen ciki már, ha hónapokon keresztül ugyanaz a göncünk...

Igaz, igaz... szüleim nem tudhatták, hogy felesleges ekkora házat épülni, hogy ez lesz a gazdasági helyzet, mikor felvették a hiteleket. De tény, hogy ők is sajnos az a kategória, akik ész nélkül mindenféle vacakra igénybe vették a bankok által elhúzott mézesmadzagot.

Az is igaz, hogy nem voltunk eleresztve gyerekkorunkba. Nem volt új ruhánk, unokatesók, meg osztrák rokonok biztosították, hogy mindig legyen göncünk, meg hát három lány... belenőttünk egymáséba. Tudom, hogy ez néha frusztráció. Én is emlékszem, mennyit voltunk csúfolva meg kiközösítve, meg cikizve az ilyen külsőségek miatt. És persze, hogy én is csinálok egy csomo őrültséget emiatt... Értem én, hogy kompenzálni akarnak.

De ez... hogy kábé arra jöttem haza, hogy mindenki utál mindenkit, mert kevés a pénz, vagy mert azt, ami van, az arra van költve, amire... Hát ez szar. És ezzel én nem tudok mit kezdeni. És most még az ütközö szerepét se akarom játszani. De persze, egyértelmű, hogy háríttom a villámokat, és egész jól megy... A női osztagot így a közös főzés végére sikerült is helyre tennem... Na de Apu...

Nem boldugolok vele. Már tegnap este is csak azt az egyetlen mondatot közölte, hogy kapjam össze magam, csináljam meg az adóbevallását. És a kérdést, hogy megkapta hozzá a papírokat, pofátlan támadásnak vette és jól kioktatott. Ma hízelegtem neki, kedveskedtem, értelemesen és üvöltve is próbálkoztam. Totális csőd.... Semmi... Nem tudok vele dűlőre jutni.

Ez az egész több okból is szar. Szar mert látom, hogy mit kéne másként csak azért, hogy kicsit jobb legyen nekik. Szar, mert pontosan mutatják a tükröt, hogy én mit cseszek el tökéletesen ugyanúgy, ahogy ők, annak ellenére, hogy nem akarom. És lázadozik az agyam, sajog a szívem, de nem tudok helyettük élni... Nem tudok mit tenni... Sokszor, még a sajág gondjaimról sem lehetek velük őszinte, mert nem értenék meg...

Érzem a kényszert, hogy segítenem kell, jobbítanom kell, baromira nyom a helyzet, de hát hol kezdjem, ha az igazat megvalva az én életem is a szakadék szélén táncol?

Meg kéne menteni mindenkit... de nem a világtól, sokkal inkább saját magától..

Szerző: Verde Lunaria  2012.01.21. 15:09 5 komment

Címkék: család

A bejegyzés trackback címe:

https://magamkozt.blog.hu/api/trackback/id/tr33627667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szvetlana 2012.01.21. 16:28:37

Bmeg (bocs), hat mas szituacioban, de en is ezen szenvedek, miutan otthon voltam. Az en eletem romokban. Azt sem tudom megmenteni, es meg kell menteni anyut es aput is. ES! a legborzasztobb, hogy ok maguk nem hajlandoak lepni, meg tenni... Hat akkor en hogy???

díva naíva 2012.01.21. 18:49:18

Csajok, nem akarok über okoskodni, de a hogyra a válasz egyszerű, ha segíteni akartok, vegyétek a kezetekbe a gyeplőt, beszéljetek a bankokkal, írjatok levelet, lássátok át a helyzetüket és intézzétek... talán ez a legújabb felismerésem, hogy az ember a kor előrehaladtával egyre tehetetlenebb... mire őket kihúzzátok a gödörből, akkor talán már lesz akkora az önbizalmatok, hogy önmagatokkal is megtegyétek ugyanezt. Okos, intelligens és céltudatos csajok vagytok, menni fog!

Verde Lunaria 2012.01.21. 23:49:51

@Szvetlana:
@díva naíva:
Asszem, segíteni segíthetünk, de élni nem tudunk helyettük. Véleményt mondhatunk, de dönteni nekik kell. Ezt elfogadni, sokkalta nehezebb, mint szükségtelenül belepancsolni a "langyosviz"ükbe.
Lehet, hogy tesznek Valamit, csak szerintünk nem eleget, lehet, hogy amit mi művelünk, az nekik már túlzás.
Ez a szeretet dolog... ez annyira nehéz. Okosnak lenni... most mi?! Okosnak lenni, annyi, mint elfogadni, megérteni, tiszteletben tartani, és felmérni, hogy hol a határ? Ez baromi nehéz.
Szeretni... szeretni ennyi különböző embert, ennyi gonddal, és ennyi terhet viselni.... És közben megjátszani, hogy ugyan, nálunk minden rendben, pedig... és lehet, hogy csak el kellene mondani, hogy nálunk sem kerek a világ, hogy lavírozunk, és darabokban vagyunk... mert abban biztos vagyok, hogy bármi történjen is, segítenének.
Nehéz ügy... nehéz hajtépés nélkül megélni úgy a sajátéletünket, hogy az, az őéletüknek is jó legyen...

motymoty 2012.01.23. 09:17:04

Az embereket nem lehet önmaguktól megmenteni.

Verde Lunaria 2012.01.23. 09:25:48

@motymoty:
ebben az egyben biztos vagyok... :(
süti beállítások módosítása