Mikor gyerek voltam, és olyan tanintézménybe jártam, ahol jegyezték a hiányzást és minden héten volt legalább egy dolgozat, akkor még az állami ünnepek is másként zajlottak. Legalább egy hónappal előtte valamiféle verset tanultam, egy héttel előtte már próbák voltak, előtte este Anyu kikészítette a fehéringfeketeszoknyaharisnyalakkcipő együttest, és ünneplőben mentünk ünnepelni. Ünnepi volt a hangulat, átéreztem a nagy és dicső szabadság harcosok remek tetteit, irigyeltem a pilvax-osokat, sajnáltam az aradiakat...

Aztán felkerültem Pestre, és az első állami ünnep október 23 volt. Annyira emlékszem, hogy 22-én este épp az akkori napi luxusom valósítottam meg, azaz elsétáltam friss zsemléért a Pillangó utcai tecsóba. Annyira magamba voltam feledkezve, hogy nem vettem észre, hogy a parkolóba egy gombos tűt sem lehet leejteni. Beérve, egy katasztrófa film kezdő képkockái fogadtak. Irdatlan sok ideges ember észnélkül pakolja tele a kosarát, a kenyereknél vérremenő a közelharc, tejet már nem lehetett kapni, idős nénik verik a nagydarab férfiakat a fagyasztónál...

Egy órába telt megvennem a zsemlém, és a biztonság kedvéért vettem mellé még páncélos székelykáposztát, meg lencsefőzeléket, meg még egy kiló tartós kenyeret. Amint kimenekültem, felhívtam Anyut, hogy mi a fene, bemondtak valami háborút, vagy betegséget, vagy örökre bezárják a boltokat, vagy mi van?! A válasz igencsak egyszerű és igencsak meglepő volt. Semmi ilyesmi, másnap 23-a állami ünnep, az üzletek zárva lesznek...

Ahogy szerdán felharcoltam magam a vilire, majd átküzdöttem magam a Móriczon a meg hatszorozódott embertömegen, ez a kép jutott eszembe...

Már az állami ünnep, sem ünnep, hanem a hétköznapi átlagrohanás megsokszorozódott stresszét hordozó vágta...

Emberek, lassítanunk kellene....

Szerző: Verde Lunaria  2012.03.16. 09:40 4 komment

Címkék: vélemény ezeréve

A bejegyzés trackback címe:

https://magamkozt.blog.hu/api/trackback/id/tr614319889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sangel 2012.03.16. 11:59:36

Csak a buta emberek félnek az ünnepnapoktól :D Én tegnap este fél 8kor is sikeresen találtam egy nyitva tartó boltot, ahol sikerült vennem bort :D Szval igen butácskák az emberek :D És a másik részére... hiányzik az a fehéringfeketeszoknyaharisnyalakkcipő :(

Verde Lunaria 2012.03.16. 12:23:19

@Sangel:
nekem is hiányzik az ünneplő ruha... :(

motymoty 2012.03.19. 11:32:05

Hát miért nem veszitek fel, ha hiányzik. Ünnep napon amúgy is illene szépen öltözni.

Ezt a pánikot meg sosem értettem, de lehet velem van a baj, mert eleve nagyon ritkán szoktam vásárolni.

Verde Lunaria 2012.03.19. 12:46:41

@motymoty:
nem is a ruha, inkább az érzés, ami hiányzik.
Én se értem a pánikot... és otthon, szüleimnél annyival lassabb és nyugodtabb volt minden....
süti beállítások módosítása