Na csajok. Legyünk őszinténk. Még a legigazibb kapcsolatba is becsúszik, hogy egyes újonnan szerzett kincsünk árának csak a felét, vagy a negyedét, vagy még annyit se vallunk be életünk szerelmének/párjának/átkának/társának. Mert nem értik, hogy mi került azon a táskán 5.990 Ft-ba, holott szerintük már van egy pontosan ilyen. Vagy ugye legyen ez felső, nadrág, arckrém, körömlakk, cipő, könyv, parfűm, bármi... Szerintem minden csaj csúsztatot már legalább egyszer ilyen téren (az is ide tartozik, mikor 2ezernek mondjuk a 2.990-es cuccokat).

Ezen felvetésemből kiindulva úgy gondolom, mindenki átérzi ennek a lelki hátterét, hogy miért is csináljuk mi ezt pontosan, és mit érzünk akkor, ha egy ilyen kincsünknek valami baja esik, és a másik fél csak legyint, hogy mit bánkódunk, ez csak egy olcsó kacat...

Kettő, vagy talán három évvel ezelőtt vettem egy Police szemüveget. Nagy vágy nagy beteljesülése nagy szerelemmel. APK-nak akkor az áráról vallott összeg 4.990 Ft volt. (oké, tudom, jó sokat letagadtam). Nem is igazán értette, mit geggyültem annyit azt a szemüveget, és már múlt nyáron is piszkált, hogy vegyünk "rendes" szemcsit úgy egy 10esért. Ne ilyen vacakkal rohangáljak... Hmm... Na persze, vacak...

Aztán tavaly történt vele egy sajnálatos "kis" baleset. Majd kétmétert zuhant, és nagy csattanással kiesett az egyik lencséje... Azóta is kijár.... És idén tavasszal ez a kis sérülés már hordhatatlanná tette. Elvittem megjavítattni, és hát olyan árat mondtak, hogy szívtam a fogam, nem akartam megcsináltati annyiért.

Az élet pedig úgy hozta, hogy tegnap elmentünk napszemcsit venni Apk-nak. Nálam volt a kicsi rendőröm, mert nem volt nagy a táv, meg figyelni is tudtam rá, így nem tartottam attól, hogy ha esetleg ki is esik a lencse, elvesztem.

Nézelődünk a napszemcsi boltba, Apk válogat, én rázom a fejem, hogy bakker ne kicsi kör alakút akarjon már venni, mert olyat akart gyerekkorában. Egyszer csak az eladó lány szélesen ránk mosolyog és aszongya APK-nak:

- Én hallgatnék a párjára. Szemüveg téren nagyon jó ízlése van.

- ??? Miből gondolja?

- A Police is, amit a hölgy hord, egy ritka ízléses darab. Sajnos már nem tartunk ilyet, csak hasonlót. Ezt itt. De ez egy kevésbbé minőségi darab, ezért is ilyen olcsó...

- Olcsó? Mármint erre a 10.000 darabra gondol?!????

- Nem, nem, nem... erre itt, erre a 29.990-esre....

Nem tudtam eldönteni, hogy Apk feje azért lilult mert a döbbenettől nem kapott levegőt, vagy mert annyira ideges lett, hogy bármelyik percben távozhatna a füléből a gőz... Egy hirtelen mozdulattal felém kapott, levette a fejemről a szemcsit, és odaadta csajnak, megkérdezte, hogy és mennyibe fájna a javítás...

- Hát igen, sajnos ez van úgy 15-20 ezer...

Apk elször egy szót se szólt hazafelé, majd elkezdett kínvallatni, hogy mim mennyibe került valójában, és hogy hazudtam, MÁRMEGINT, és hogy minek kellett ilyen drága szart venenm, ha már nem tudok rá vigyázni, és... jött egy hosszú hosszú monológ...

Nem mondom, hogy részben nincs igaza, de.... dehát na.... Evvan... meg egy bambi...

 

Szerző: Verde Lunaria  2012.05.08. 08:24 13 komment

Címkék: apk

A bejegyzés trackback címe:

https://magamkozt.blog.hu/api/trackback/id/tr724495478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

motymoty 2012.05.08. 08:56:31

Sosem csináltam még ilyet. És tulajdonképpen nem is értem.

Verde Lunaria 2012.05.08. 09:05:30

@motymoty:
Oké, te vagy a kivétel aki erősíti a szabályt.
Ez kb olyan, mint mikor valaki nem szereti a fagyit :D
Tényleg te vagy az egyetlen, akitől hallom, hogy ilyet még nem csinált :D

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2012.05.08. 10:04:36

@Verde Lunaria: egyszer :D de én domain neveket vásároltam, azaz munkaügy és már igen túlvállaltam magam ezek nélkül is. Nem mertem bevallani neki, hogy még vettem kettőt-hármat :D Azonban csak úgy egy hétig nem tudta. Utána megmondtam, cserébe fél napot beszélt a fülembe, hogy ne vegyek többet, mert nincs mikor megcsinálni azokat is. Ráadásul még igaza is volt.

Rebeka2525 2012.05.08. 10:30:47

Ez az önbecsapás tipikus példája! Én is csináltam ilyet, kevesebbet mondtam és utána gondolkodtam rajta, hogy miért ne vehetnék egy drágább cuccot, ha dolgozó NŐ vagyok...nem havonta veszek drága holmit! nyuggerként pedig soha:( nem fussa rá:) Az én napszemcsis sztorim miatt mindenki rajtam röhögött. Nem tudom hogy a fenébe csinálja a szem, de az történt hogy észre sem vettem hogy az egyik üveg kiesett. Így járkáltam az áruházban, jól megnéztek, és amikor beültem a kocsiba és szokás szerint belepillantottam a tükörbe, azt hittem hülyét kapok:)

Szvetlana 2012.05.08. 14:23:03

hehe, és az én álomvilágomban, a pasim azt mondja az eladó csajszinak: 15-20 ezer? Hát az kész rablás, veszek is inkább neked egy újat kicsim, jó? :) Úgy látszik az együttélésnek is vannak hátrányai. Egyébként meg igaza van ördöglovasnak, ha nem a kosztpénzből vetted el a pénzt, akkor hol itt a probléma, nem ismerem APK-t, de sokszor látok pl. olyat, hogy a pasik súlyos összegeket költenek mindenféle technikai zsenialitásra, de ha az asszony 5ezeré vesz cipőt magának akcijósan, akkor már szórja a pénzt. Én inkább aszondom VILÁGBÉKE, legyen mindenkinek annyi, hogy arra költhesse, amire akarja, oszt csókolom...

Szvetlana 2012.05.08. 14:30:08

még egy sztori apukámról, akinek egész életében csak a munkáján járt az agya, meghát ugye pasi, sosem volt tisztában a való világ áraival, példaképpen mai naphoz igazítva a storyt, volt olyan, hogy adott nekünk 2000 forintot, hogy menjünk vásároljunk be a tekkóban következő hónapra, vagy valakitől megvettem egy cipőt, amit az illető rendelt és nem volt neki jó, de odadta egy ezresért, mondta is apukám, majd jól becsüljem meg, ha már ennyi pénzt kidobtam rá. Ma is előfordul, hogy azt mondja itt van 5 euró, vásárolj be kicsim a hétvégére, de nincs hús se otthon :) ooookéééééééééééééé, hogyne, persze....

Verde Lunaria 2012.05.08. 14:34:50

@Szvetlana:
APK minden fillérét félre teszi, semmire, de tényleg SEMMIRE nem költ. Na jó, kivételt képez ez alól a kaja. Én rángatom el ruhát venni is, mikor már lemállik róla a cucc... És ő sincs tisztában az árakkal... Multkor mosolyogtam mikor lement gyógyszertárba magának és háborgott, hogy mennyit hagyott ott, és hogy én TÉNYLEG mindig ennyit költök ott?! :)
De legyen VILÁGBÉKE, meg mindenkinek jusson mindig arra, amire akarja :D

Szvetlana 2012.05.08. 14:52:14

@Verde Lunaria: télleg, emlékszem is valami retyópapíros történetr. Egyébként riszpekt neki, de én beállítanám egy hónapra a szalagra, tessék járni vásárolni :DDD

Verde Lunaria 2012.05.08. 14:55:21

@Szvetlana:
Kajára költ. De semmi másra nem hajlandó...
Ez meg ugye azért vicces... sőt, most már lassan minden viccesé válik...

2012.05.08. 17:18:11

Én is a szabályt erősítem :)
És napszemcsit sem hordok. Illetve egyszer volt rajtam, amikor másfél órán keresztül vezettem nappal szemben havas tájon és már annyira semmit sem láttam h féltem az árokban kötünk ki.

Rebeka2525 2012.05.08. 20:12:40

én se az Operabálra járok, de nekem például a napszemcsi a vezetéshez nélkülözhetetlen, és ha 5 évben egyszer veszek egy "jó" darabot, az nem pénzszórás! vagy igen? egyébként az én édesanyámnak 90 évesen is penge az agya, de amikor megkérdeztem hogy mit gondol, mennyibe kerül ma egy palack gáz, azt mondta hogy 500 Ft?, teljesen el volt képedve amikor megmondtam hogy 5.300:(

díva naíva 2012.05.09. 21:18:41

nekem is volt police szemüvegem, míg rá nem csukódott a fejemen található napszemüvegre a kocsi csomagtartója, azóta nincs :))
Amúgy én se kamuzom el az árakat, én sem látom nagy értelmét, no meg anyám folyton ezt csinálta és mindig állt a bál itthon...

idegszaggató 2012.05.10. 14:30:38

Ilyenkor jön az érzés, hogy a családtagod/barátod/akárkid visszahúzó erőként manifesztálódik, aki nem engedi, hogy jól érezd magad.
süti beállítások módosítása