lecso.pngKét napja nem ettem dinnyén kívül semmit a hőség miatt. És lássuk be, ez roppant kevés, mert nem legyengülni akarok, hanem fogyni. Így pedig csak gyengülök, nem fogyok.

Na de mit eszik az ember lánya hőségben, ami még diétás is? Naná, hogy lecsót. Főleg, ha imádja. És én imádom. És a vitákat is szeretem magáról a lecsóról, mert ahány ember, annyi lecsó.

A világ legfinomabb lecsóját Nagypapám készítette. Jó csípősen, csíkra és nem karikára vágott paprikával és pardicsommal, viszonylag kevés hagymával, és egy kis szalonnával. A saját adagjához mindig csinált nokedlit... Én nokedlin nélkül ettem, és imádtam. Egyszer úgy bekajáltunk belőle, hogy 3 napig gyomorrontásunk volt :) És nem találná ki senki, hogy mit kértem 4. nap reggelire... biiizony... Papa-féle lecsót, madár látta kenyérrel, mert ott az is volt.

Anyum sok paradicsommal csinálja, karikára vágva a paprikát. Nem tesz bele se tojást, se kolbászt, se semmit. És főleg nem lehet csípős. Ezért annyira nem rajongok, mert sok paradicsommal nem szeretem.

Aztán ismerek olyat, aki a tipikus lecsókolbásszal rakja teli.

És van olyan perverz is, aki rizst főz BELE.

Na meg olyat, aki fordítva csinálja a paprika-paradicsom arányt.

Vagy akinél a legfontosabb hozzávaló, és a legnagyobb mennyiség, a hagyma...

És akkor még a számtalan variáció, amit nem hallottam még soha, és lehet nem is fogok. De így jó ez, mert ahány ember, annyi lecsó.

Arról viszont nem írtam, még, hogy milyen az ÉN lecsóm. Vagy arról, hogy én hogy főzök lecsót. Mondjuk tegnap este.

Már írtam, hogy napok óta dinnyén élek, és mi tagadás, tegnap este is azért mentem be a zöldségeshez, hogy dinnyét vegyek. Cukor dinnyét vegyek. Ami nem volt. De a paprikák... mosolyogtak rám, kacsintgattak rám, szinte kiabáltak, hogy vigyem haza őket. Annyira csilingelő volt a hangjuk, hogy képtelen voltam ellenállni nekik. Meg annak a napcsókolta bio paradicsomnak, aminek az illata belengte az egész zöldségest, és bár háromszor annyi volt, mint a sima paradicsom, de ez... ez a bio paradicsom, visszavitt a múltba, amikor még minden paradicsom ilyen volt, amikor még vizipisztolyoztunk Nagyiméknál a dob oldalba, és amikor az esti hiradó a Papa kötelező esti programja volt, ami alatt mi kakaót iszogattunk. Ennek így nem lehetett ellenállni....

Hazaérve Apk dolgozott, már evett, és mivel nem szereti a lecsót, ezért meg sem kérdeztem, hogy kér-e. A magam örömére főztem. Aprítottam egy kis szalonnát, zsíron megkapttam, hozzá dobtam az egy pár karikára vágott virslit, és hagytam had süljenek, had sisteregjenek. Megpucoltam a vöröshagymát, egy szép közepes fejet, felkockáztam, mert én kockázva szeretem. Hozzádobtam a zsíron pattogó szalonnás-virslihez, és mire a hagyma áttetsző lett, a szalonna és a virsli szépen pironkodott. A gaz csábító paradicsomot cikkekre vágtam, de mielőtt a lábasba küldtem volna, még egy kis pirospaprikát is megkapattam, aztán jött csak a paradicsom. Szeretem a paradicsomot kicsit megfonnyasztani a paprika előtt, mert így szerintem sokkal sokkal sokkal finomabb lesz a szaftja. Egy pötty víz, aztán jöhet a karikára vágott erős paprika, egy gyors nagyláng, hogy jobban kifőljön az ereje, és ha ez mind meg van, na akkor jöhet csak a karikára vágott paprika. Aztán zsupsz fedőt rá és rotyogtatni addig, amig a paprika még megőrzi a paprika formáját. (azt nem bánom, ha paradicsomból csak kis pöndörödő héj marad.

És hogy ez most mennyire unalmas lett... Mert nem voltam berúgva közben. Csak egy citromos sört szopogattam, de az nagyon nagyon nagyon jól esett. És persze megint megjegyeztem magamnak, hogy na ja... szeretek főzni...

Ui.: a lakásban most éppen 28fok van. Az irodában nincs légkondi... A hűtőből Apk kiivott midnen hideget, kivéve az én citromos söröm... most citromos sört iszok. Feggel fél kilenckor, vizes hajjal, az ágyon elterülve, a vizes hajamat kibontva, had hűtsön, és mindezt meló előtt... Hmm.... Innen még legalább egy óra amig képes leszek összekapni magam....

Szerző: Verde Lunaria  2012.06.21. 08:35 8 komment

Címkék: család gasztro

A bejegyzés trackback címe:

https://magamkozt.blog.hu/api/trackback/id/tr404601959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

motymoty 2012.06.21. 12:00:04

Virsli?? Abba a finom lecsóba? Jaj. Kolbász kell bele, rendes kolbász.

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2012.06.21. 12:38:34

@motymoty: a virslivel egyet értek! Nem való az semmibe.

Én úgy készítem a lecsót, hogy... sok hagyma, sok paradicsom, sok paprika és teszek bele káposztát is. Ha van akkor kolbásszal, de általában nélküle készítem, enyhén csípősre, és rizst főzők de nem teszem belé, hanem mellé. Anyum mindig belefőzte a rizst de nem tetszik milyen lesz úgy. Csak annyira főzőm meg az egészet, meg enyhén roppanós marad a paprika és káposzta.

Volt, hogy készítettem kockára vágott csirkemellel.

Verde Lunaria 2012.06.21. 13:45:20

@motymoty:
@agyragobogar:
A virsli az én "lecsóbűnöm" :) Persze, ha van kibékülök a füstölt kolbival is. :D

A csirkemell az nálam a diétás lecsó. Én is szoktam.

pppanther 2012.06.22. 16:54:49

Jaj nem uncsi ez, én most nagyon ennék egy kis lecsót :)

pppanther 2012.06.25. 15:46:37

@Verde Lunaria: Ettem bizony, szombaton csináltam én is, még aznap elfogyott :D Holnap mit eszünk?

Verde Lunaria 2012.06.25. 17:30:35

@pppanther:
fokhagymás tejszines cukkini krém pirítóssal és baconnal? :)

pppanther 2012.06.26. 06:59:15

Na csak reggel olvastam hogy írtál, de a cukkinire ráéreztem, töltött cukit csináltam :D
süti beállítások módosítása